1394-07-24 11:09
614
0
22120
نکات ادبی و تربیتی به قلم بانوی گلستانی (2) ؛

پیش خودم و خودتان می ماند / به ما ملحق شوید !

در بلاد ما ، محال است شخصی موجبات نارضایتی دیگران را رقم بزند و در عین حال در میان آنان سرش را بالا بگیرد و روزگار بگذراند و بر خویش ببالد .

به گزارش گلستان ما ؛ زهرا مزیدی طی دومین یادداشتی که برای گلستان ما ارسال کرده است نوشت :

اینجا زمین ...

اقامتگاه اشرف مخلوقات ...

و این طور که فهمیده ام اینجا کسی به منصب و مرتبه اش قناعت ندارد ، هر کس بیش از آن چیز می خواهد که هست ، بیش از آن چیز می خواهد که دارد .

برخی مردمان در گذر از این راه لایق موفقیت های زیادی هستند چرا که زحمت می کشند و حرمت دیگران ، چه بالادست چه پایین دست را نگه می دارند و دعای خیر مردمانی که برای رفع و رجوع کارهایشان نزد اینان می آیند همواره پشت و پناه این بزرگواران است و اینها همانانی هستند که ناخودآگاه محبوب همه می شوند !..

افرادی که سنگهای بس عظیم در راه هاشان انداخته می شود ، مانع تراشی ها و مخالفت ها در مسیرهای کاریشان قرار می گیرد اما مقاومت می کنند ( گاه این برترین ها را عامل تخریب می دانند ، از آن رو که فردی درستکار در میان جمعی شیاد خطر محسوب می شود ! )

اما اینجا همه و همه خوب می دانند که دنیا قدر چنین انسان هایی را نمی داند و اغلب این افراد در راستای اهدافی والاتر وقف دیگران می شوند و به این می بالند...

و در این رهگذر ، در بالا و پایین این پست و مقام ها ، انسان هایی نیز وجود دارند بسیار خوار و فرومایه ، کسانی که شأن والای انسانی را خدشه دار کرده روی اصول ، اخلاقیات و سلسله مراتب پای گذاشته پیش می روند .

افرادی که به عقیده من عمدتا از وظایف خویش و حقوق افرادی که در برابر آنان مسئولند چیزی نمی دانند و تنها موردی که درباره سمت ها و پست ها در شخصیت های پوچ شان می گنجد این است که از میزهایی ساخته شده از میخ و چوب به سبک هایی مدرن تر ارتقا یابند ، صندلی های آهنی شان به پلاستیک هایی فشرده تبدیل شود تا آرام تر جلوس بفرمایند !

این قبیل افراد دوست دارند اسباب عیش در محل کار خویش فراهم سازند و فقر شعورشان از خدمت به خلق را به نمایش بگذارند و بسیارند کسانی که مدعی هستند این را می فهمند اما با سکوت شان نشان می دهند که نفهمی در اوج خود بیداد می کند ، سکوت تان نشانه بی تفاوتی به امور محسوب می شود و یا برداشت دوم این می شود که از این اوضاع راضی هستید ، که در هر دو صورت شما به عنوان یک فرد حقیقی خائن به همنوعان تان تلقی می شوید ...

و فرزندانم !

باز در این میان هستند کسانی که افسار هدایت امور را به دست کسی نالایق تر از خویش سپرده از دور تماشای شان می کنند...

زمینیان !

در بلاد ما ، محال است شخصی موجبات نارضایتی دیگران را رقم بزند و در عین حال در میان آنان سرش را بالا بگیرد و روزگار بگذراند و بر خویش ببالد ،

اما چیزهایی در میان شما دیدم که شرم دارم همنوعانم را از وجود موجوداتی اینچنین در میان انسان ها با خبر سازم !

پیش خودم و خودتان می ماند ، به امید روزی که به ایده آل ما ملحق شوید ...

انتهای پیام /

مطاب قبلی :

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.